time and time again

Hej!
 
Jag har i regel otroligt svårt med att känna mig bunden till en och samma plats för länge. Jag har också under mitt liv när jag upplevt att det inte fungerat längre gjort förändringar för att komma ifrån det jag upplevt inte fungerat. Att byta miljö att byta plats och göra något annat har ofta varit en del av det. Jag har länge försökt att planera tillsammans med andra att dra iväg med någon annan och få ett lite uppehåll i vardagen. Dock är detta otroligt svårt då det är ytterst sällan som saker och ting faktiskt stämmer för att det ska vara möjligt för både mig och någon annan att genomföra de planer och förhoppningar vi har haft. 
 
Jag har länge haft en förhoppning om att komma ut och resa. Göra och se något nytt om ens för en kortare period. Just nu sitter jag lite i valet och kvalet om när ett sådant äventyr skulle kunna vara möjligt. att försöka göra det tillsammans med någon känns i dagens läge ganska omöjligt då det tids mässigt och ekonomiskt antagligen inte går ihop. Så varför fortsätta vänta när jag kan dra iväg själv? Självklart finns det fördelar med att göra det tillsammans med andra men om det också innebär att det inte blir av är det helt enkelt inte värt det. I alla fall inte för mig. 
 
Jag har en så länge i år planerat in 4-6 veckor på Island under våren. I sommar är det jobb men möjligen också en resa. Jag vill också studera i sommar eftersom jag har tre månader under våren då jag inte pluggar eller i alla fall inte gör det på en "levande" och pågående kurs. fram till i höst hoppas jag på att ha avklarat ca 35-40 hp och sedan i höst läsa 30 hp igen. 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback