Reflektioner mer bloggande!

Hej på er!
 
Blir allt mer taggad på att fortsätta blogga. sätta ord på saker och ting, på livet i stort och smått hinna med att reflektera och fundera. Våga visa och vara vem jag är skriva om tankar och funderingar. 
 
Sitter just nu på jobbet, med många timmar kvar att jobba, reflektera, fundera, planera. liver helt enkelt. 
 
Idag är det snart fem dagar sedan jag började med en ny diet. Jag börjar bli allt mer övertygad om att det faktiskt fungerar. Det jag ser som den största utmaningen just nu är att komma på hur och vad jag ska äta under natten då jag jobbar och är vaken. En utmaning måste jag säga. Har idag fått i mig ett mål mat eftersom övriga timmar gått åt att sova inför natt pass nr 2 vilket är nu. Detta innebär också att jag bör äta något under natten. Att vara vaken och att äta under natten är i sig en ganska onaturlig företeelse men för att få i mig det jag behöver är det också en förutsättning att kunna äta på natten. Med lite tur kommer det i fortsättningen bli färra natt pass vilket har många fördelar när jag pluggar parallellt med jobb samt försöker hålla rutiner. 
 
Musik har alltid varit en stor och viktig del av mitt liv. I perioder har jag spelat mycket gitarr och stundtals andra instrument just nu hinner jag inte med att spela egna instrument så mycket däremot musik på nattpass och under vakna timmar är härligt. Musik kan verkligen förändra timmar av vad som helst till något helt annat. 
 
Reflektioner och tankar nu ska jag fortsätta fundera och bara vara vaken tills sömnklockan ringer och natten blir till ny dag!
 
//Elise 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback